Fra eksamensangst til eksamenshjælp

Giver eksaminer dig

  • Uro og nervøsitet
  • Koncentrationsbesvær
  • Manglende selvtillid
  • Humørsvingninger
  • Ændret spise- og sovemønster
  • Åndedrætsbesvær
  • Svedige hænder eller kaster du op

Så deler du skæbne med mange andre! Det behøver ikke at være sådan altid - gennem samtaler får du redskaber til og bevidsthed om, hvordan du fremover kan gå til eksamen.

I eksamener er man presset og ens krop reagerer med alarmberedskab.
Den del af eksamens oplevelsen er helt normal - det er med til at få dig til at præstere dit ypperste.
MEN ikke alle har det sådan - man kan derfor have brug for hjælp til at lære, hvordan man:

  • Tackler sine kropslige reaktioner
  • Lærer at håndtere ens nedgørende tanker og de svære følelser
  • Strukturerer ens psykiske forberedelse op til selve eksamenen
  • Opnår bedre resultat vha eksamenteknikker.

Jeg kan hjælpe dig at afklare, hvad der ligger bagved din nervøsitet, hvordan du tillærer dig nye og bedre handle- og tankemønstre, samt hvordan du anvender nye arbejdsformer i din forberedelse til eksamenen. Dette kan jeg bl.a. fordi jeg gennem mange år har arbejdet som underviser på flere forskellige uddannelsesinstitutioner og uddannelsesniveauer.